Dirty Lemon er et produkt, der ligger et sted på skalaen mellem læskedrik og kosttilskud.
Produktet er vand (filtreret) og citronsaft (koldpresset) tilsat forskellige ingredienser, der er vel- og anerkendte, hvis man interesserer sig for helsekost og superfoods.
Dirty Lemons wellnes-vand fås i forskellige varianter, der gavner på forskellig vis, hvis man ellers husker at drikke en flaske på knap en halv liter hver dag.
+Charcoal hedder f.eks. En variant, der ved hjælp af aktivt kul (fra kokosnød-skaller), ingefær, mælkebøtterod, havmineraler og himalayasalt lover at “forbedre fordøjelsen, stimulere leveren og blidt rense systemet for urenheder”. En detox-kur, hvor man ikke behøver at gå på kur.
Andre varianter er lige for tiden +Collagen til hud og hår, +Ginseng for mere energi og Sleep, der (rigtig gættet) fremmer skønhedssøvnen.
Når jeg siger ‘lige for tiden’ så er det fordi, at Dirty Lemon ifølge Zak Normandinn, en af de to grundlæggere, kun skal bruge 30-45 dage for at få et nyt produkt på markedet. Det betyder, at man hurtigt kan reagere og udnytte markedet, når nye ingredienser trender.
Men det er faktisk ikke selve produktet, der er det mest spændende
Dirty Lemon sælger udelukkende deres produkt via sms
Dirty Lemon startede i efteråret 2015 – ved indgangen til 2017 havde de 30.000 kunder, der aldrig nogensinde har set en Dirty Lemon-flaske på en butikshylde. De har allesammen hørt produktet om produktet fra venner og bekendte – eller den digitale version: Sociale medier.
Produktet kan kun købes i kasser à seks styk (nok til en uges forbrug inkl. en ‘hviledag’) til 65 dollars inkl. levering – og Dirty Lemon vil KUN handle med dig via sms.
Ifølge Zak Normandinn fordi det er nemmere og mere behageligt for kunderne.
(Du kan se billeder af sms’erne i denne artikel)
Undskyld mit fransk, men… WTF?!?
Nu har detailleddet i hen ved 100 år målrettet brugt alle teknologiske landvindinger (fra selvbetjeningsinventar over rullende kassebånd til e-handel) på at FJERNE ekspedienten/kassedamen/sælgeren fra ligningen.
Og så kommer der sådan en… en fløs!… (Zak Normandinn er født i 1984) og siger, at det er smartere at bruge teknologien til at SNAKKE med sine kunder.
At grunden til, at Dirty Lemon kan reagere lynhurtigt på nye ingredienstrends er at de får dem direkte fra kundernes egen mund.
At grunden til, at de kan få et nyt produkt på markedet på en måneds tid er, at de bare skal sende en sms(!) til deres kunder – så KØBER de det!
Det strider mod alle vedtagne paradigmer i branchen
Der er bare det ved det, at den her fløs altså sælger postevand med citronsaft til omkring 145 kr. literen
UDEN at skulle overbevise en indkøber om, at det kan lade sig gøre.
Eller dele sin (svimlende!) avance med ham.
Det alene er grund nok til, at vi andre lige holder kæft to minutter og prøver at forstå, om Dirty Lemon har fat i noget.
PS til dig der var med til seminaret “Fødevaretrends 2018”:
Dirty Lemon tjekker en masse af de bokse, som vi snakkede om.
Sundhed som nemt tilvalg à la ingefærshot – tjek. Emballage, der er designet til at se godt ud på sociale medier – tjek. Kommunikation af mere rummelige/afslappede sundhedsidealer – tjek (se Dirty Lemons instagram for eksempler).