L’Oreal blander din helt personlige hudpleje og makeup på stedet

  • Det L’Oreal-ejede brand Skinceuticals præsenterede i denne uge en maskine, der blander et unikt hudpleje-serum til lige præcis dine rynker – mens du venter.

Processen begynder med en konsultation hos en behandler, der analyserer din hud og fodrer maskinen med data om den.

Derefter bliver de rigtige aktive ingredienser (i de rigtige mængder) blandet, emballeret og forsynet med en stregkode, så der nemt kan genbestilles når flasken er tom.

 

custom made hudpleje


Makeup der matcher

Brandet Skinceuticals henvender sig primært til dermatologiske klinikker, og derfor spiller den medicinsk uddannede medarbejder selvfølgelig en væsentlig rolle i konceptet, som det ser ud her.

Ved samme lejlighed afslørede L’Oreal også et nyt koncept for mærket Lancôme. Her er det almindeligt butikspersonale, der analyserer din ansigtskulør ved hjælp af en håndholdt scanner.

Ud fra den oplysning blander en maskine en makeup-foundation, der nøjagtigt matcher din hudtone.

custom made foundation


L’Oreal er ikke de eneste, der fremstiller produkter på stedet

Lige nu bliver der inden for flere brancher eksperimenteret med at give forbrugerne mulighed for at gå ind i en butik og få skræddersyet eller selv designe et produkt.

  • På Londons Regent St. tilbyder både Ralph Lauren, Tommy Hilfiger og Burberry at brodere monogrammer, mottoer, tegninger, what-ever på dit nye tøj, mens du venter.
  • Vita Mojo  giver kunderne mulighed for, selv at sammensætte både ingredienser og næringsindholdet i deres fast food-måltid.
  • I Boston 3D-print-strikker Ministry of Supply din nye blazer i butikken på halvanden time.

 

Hvorfor gør de det?

I en verden, hvor forbrugeren har adgang til alting altid, bliver de sværere og sværere at finde færdigproducerede varer, der ikke er det samme, som man kan få alle andre steder.

Måske er vi nået til det punkt, hvor det simpelthen er nemmere at gå all-in og så lave produkterne specifikt til den enkelte kunde?