Fødevaretrends der flytter dit marked
Hvordan ændrer vores fødevareforbrug sig i de kommende år? Hvilke forbruger-, retail- og fødevaretrends er på vej, og hvordan kan du bruge dem i din produktudvikling og markedsføring?
Birch & Birch er klar med masser af praktiske eksempler på konkrete produkter, som du kan lade dig inspirere af
Det tilbyder vi fødevarebranchen
Forstå, hvad der driver forbrugerne
Ingen branche udvikler sig så hurtigt som fødevarebranchen. Der sker konstant noget nyt blandt forbrugerne, på hylderne i supermarkedet og i restauranterne, som du har behov for at kende og forstå betydningen af.
Hos Birch & Birch er vi altid på sporet af markedstrends, koncepter, kampagner og strategier i fødevarebranchen og dagligvarehandlen verden over og finder de røde tråde, der trækker i forbrugernes efterspørgsel.
På den måde hjælper vi vores kunder i fødevarebranchen med at forstå, hvad der driver forbrugeren, når der skal mad i indkøbskurven.
Foredrag for fødevarebranchen
Vi skræddersyr præsentationer, keynotes, præsentationer, talks og insights til dit formål, så du får konkret og brugbar viden, du kan anvende i hverdagen.
Eksempler på foredrag og præsentation for fødevarebranchen
Fødevaretrends, der flytter markedet
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min plus debat
Hvordan ændrer vores fødevareforbrug sig i de kommende år? Hvilke forbruger- og fødevaretrends er på vej, og hvordan påvirker det produktudvikling og markedsføring?
Er bæredygtighed f.eks. blevet et konkurrenceparameter på linje med pris og kvalitet?
Hvad vil det sige at være sund i de kommende år, og hvordan påvirker det fødevarerne?
Hvordan navigerer forbrugerne i en krisetid, hvor vi er ramt på leveomkostningerne, og hvilke muligheder åbner krisen for?
Hvad skal vi servere for forbrugere i de kommende år, både derhjemme på middagsbordet, når vi er på farten, og når vi spiser ude?
Her får du overblik over de vigtigste trends i fødevarebranchen i de kommende år med masser af praktiske eksempler fra butikker og producenter.
På jagt efter fremtidens supermarked
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min plus debat
Hvordan ser fremtidens supermarked ud, og hvad har det på hylderne? Kender butikken kunden bedre end kunden selv gør, og skriver indkøbslisten sig selv? Er det højteknologisk og personalefrit, eller er det et madmarked fuld af friske delikatesser? Flytter fremtidens supermarked nogensinde online? Er der kun sunde eller bæredygtige varer på hylderne? Hvordan imødekommer vi forbrugere, der først tænker på mad, når de er sultne?
Grib indkøbskurven, og tag med på jagt efter fremtidens supermarked. Vi ser på alt det nye og spændende, der foregår i de internationale dagligvarebutikker og på de store forbrugertrends, der driver udviklingen.
Nye krops- og sundhedsidealer
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min plus debat
Sundhed er en integreret del af vores værdier omkring fødevarer. Men opfattelsen af, hvad der er sundt ændrer sig løbende, og det påvirker salget af eksisterende produkter, udviklingen af nye produkter og ikke mindst måden, man markedsfører produkterne på.
Hør om det nyeste inden for sundhed, der påvirker fødevarebranchen, og hvordan vi på ti år er nået frem til, at det er sundere at indtage en salat og en øl sammen med gode venner, end det er at spise en salat uden øl og uden venner.
Plantebaserede fødevarer: Hvad efterspørger forbrugerne?
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min plus debat
Plantebaserede fødevarer har været øverst på dagsordenen i flere år, og vi ser mange spændende løsninger, der strutter af gode hensigter og lyst til at give forbrugerne nye smagsoplevelser, bedre alternativer og mere bæredygtige fødevarer.
Alligevel sælger de planterige fødevarer ikke ligefrem sig selv. I foredraget ser vi på, hvordan vi kan få forbrugerne til at vælge flere plantebaserede løsninger i hverdagen, og hvilke krav det stiller til produktudvikling og markedsføring af produkterne.
Kundeudtalelser
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec nunc non quam consequat hendrerit sed auctor tortor. Etiam sagittis nunc in dolor sollicitudin, nec rhoncus mauris cursus. Maecenas sit amet nisl euismod, lobortis leo vel, consectetur libero.
Wilhem Jensen, JYSK
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec nunc non quam consequat hendrerit sed auctor tortor. Etiam sagittis nunc in dolor sollicitudin, nec rhoncus mauris cursus. Maecenas sit amet nisl euismod, lobortis leo vel, consectetur libero.
Trine Nielsen, Dagrofa
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec nunc non quam consequat hendrerit sed auctor tortor. Etiam sagittis nunc in dolor sollicitudin, nec rhoncus mauris cursus. Maecenas sit amet nisl euismod, lobortis leo vel, consectetur libero.
Søren Sørensen, Lidl
Analyse
Hvis du står i en konkret problemstilling, hvad enten den er strategisk eller på produktplan,
kan vi give dig vidensgrundlaget til at træffe de rigtige beslutninger gennem analyser af forbruget og markedstrends. Resultatet kan være alt fra et markedsnotat til en stor rapport.
Her er nogle af de fødevarevirksomheder og -organisationer, vi har holdt foredrag for:
Aldi, Arla, Asnæs Brugsforening, BALS, BJ-Agro, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening, Caldic, Chr. Hansen, Coop Danmark, Dagrofa, Danpo, Danroots, De Økologiske Gårdbutikker, Dryk, Dyrenes Beskyttelse, Engage Food, Food From Denmark, Food Innovation House, FoodNation, FødevareDanmark, Fødevareklubben, Fødevarestyrelsen, Føtex, Gartnerirådgivningen, Gasa Nord Grønt, Givesco, Go for Local, Good Food Group, Gumlink, Hadsund Brugsforening,Havdrup Brugsforening, IBC Food Architect, De selvstændige Kvickly’er, Kvickly Odder, LAG Assens, LAG Mank, LAG Småøerne, Landbrug & Fødevarer, Lidl, Madkulturen, Mejeriforeningen, Nestlé, Nordjysk Fødevareerhverv, Nordsøen, Palæo Foods, pej gruppen, Premier Is, Ribe Brugsforening, RYK-Fonden, Scandic Food, Seges, Teknologisk Institut, Urtekram, Vinspecialisten/H.J. Hansen, Økologisk Landsforening
Studierejser for fødevarebranchen
Birch & Birch arrangerer din fødevarevirksomheds studietur til
London, Warszawa, Milano, Berlin, Hamburg, Amsterdam, New York og Stockholm.
Inspiration til din fødevarevirksomhed
Formålet med studieturen er at få frisk inspiration til produkter og markedsføring samt at forstå, hvad de kommende år byder på. På turen forbinder vi konkrete forbruger- og fødevaretrends med praktiske tiltag i butikker og på produktsiden, som kan anvendes derhjemme
Hvorfor lade Birch & Birch styre løjerne?
Vi kender både destinationerne og det danske marked til bunds. Rent praktisk lægger vi programmet, så vi kommer mest effektivt rundt og får mest muligt ud af den tid, vi har til rådighed.
Undervejs introducerer vi deltagerne for alle de koncepter, vi ser, og sætter dem i perspektiv til danske forhold. Vi henleder deltagernes opmærksomhed på, hvad I skal lægge mærke til i butikkerne, og vi sparrer med jer om, hvordan man kan bruge tingene i praksis.
På turen indgår desuden forskellige debatoplæg, hvor vi introducerer de trends, det er vigtigt at kende på afrejsetidspunktet, når det gælder fødevarer og forbrugerne.
Birch & Birch har indtil nu afviklet mere end 100 studieture for virksomheder og organisationer ud i verden.
Ramme for studieturen
Eksempel med to overnatninger
Vi aftaler naturligvis rammen for din studietur med dig, men den her model fungerer rigtig godt for de fleste:
Dag 1: Afrejse og fagligt program
Vi rejser til destinationen og tjekker ind på hotel. Hvis vi er tidligt på den, kan vi måske nå et par stop, men ellers går vi ud og spiser og sørger for at være klar til næste dag.
Dag 2: kl. 9:00-16, fagligt program
Vi introducerer butikskoncepterne og indlægger debatoplæg undervejs, hvor vi introducerer de trends, vi mener, det er vigtigt at kende på afrejsetidspunktet, når det gælder detailhandlen og forbrugerne.
Fælles middag om aftenen
Dag 3: kl. 9:00-12:30, fagligt program
Vi har første halvdel af dagen til rådighed, inden vi rejser hjem. Om eftermiddagen er deltagernes tid deres egen.
Sparring og rådgivning for fødevarebranchen
Du kan trække på Birch & Birchs viden om, hvad der venter på fødevaremarkedet i de kommende år, inden du investerer i en ny strategi, udvikling af nye produkter, kommunikation til forbrugerne eller indretning af supermarkedet. Med os på dit hold får du et langt mere sikkert grundlag for dine beslutninger og investeringer.