FOREDRAG

Om nye forbrugertrends, detailhandel og fødevaretrends

Camilla og Flemming Birch er landets bedste til at holde foredrag, hvor dyb indsigt i forbrugertrends internationalt og lokalt omsættes til konkret, brugbar viden, som tilhørerne kan tage direkte med hjem og bruge i hverdagen. Vi bliver ofte brugt som ekspertkilder og kommentatorer i pressen.

Med Flemming eller Camilla Birch som foredragsholder får du:

  • Dugfrisk viden om et marked, der hele tiden udvikler sig.
  • Inspiration, som tilhørerne kan bruge til at udnytte nye muligheder.
  • Et solidt fælles udgangspunkt for efterfølgende debat og samarbejde.
  • Et engagerende og underholdende foredrag, som deltagerne husker.

Camilla og Flemming Birch holder foredrag om forbrugertrends og udviklingen på detailmarkedet

Camilla og Flemming Birch har holdt foredrag i over 400 foredrag i seks forskellige lande for virksomheder, brancheforeninger, ervhervsnetværk, interesseorganisationer o.l. i detailbranchen, leverandørleddet, fødevarebranchen og sundhedssektoren.

Det har lært os, at hvis du skal have positive tilbagemeldinger på dit arrangement, så handler det ikke om, hvor meget foredragsholderen ved, men om hvad han eller hun kan formidle til deltagerne.

Derfor bygger alle vores foredrag om forbrugertrends, detailhandel og fødevaretrends på:

  • Frisk materiale om detailmarkedet og forbrugernes værdier
  • Konkrete eksempler på virksomheder og deres produkter/løsninger
  • Underholdende formidling, der sætter gang i debatten

Alle foredrag skræddersys til dit formål og din branche – og kan holdes på både dansk og engelsk.

Eksempler på  foredrag om forbrugertrends og udviklingen i detailhandlen eller fødevarebranchen

Husk: Det er bare eksempler. Vinkel og indhold tilpasses altid til dit formål – ring til Flemming på 25 71 62 42 og fortæl, hvad du har brug for.

Moderne detailhandel til moderne kunder

Det er vores værdier, der bestemmer, hvordan vi gerne vil bruge vores penge. ​Hvis du vil være foran markedet, betyder det derfor intet, hvad forbrugerne putter i indkøbskurven i dag. Til gengæld betyder det alt, hvad de ville ønske, de puttede i kurven i morgen.

Foredraget ruster dig til at forstå moderne kunders forventninger til butikken, og hvordan du kommer dem i møde.

Præsentation er pakket med eksempler på, hvordan de bedste butikker i verden agerer lige nu, og hvad du kan lære af dem.

  • Målgruppe: Detailhandel og leverandører til detailhandlen. 

 

Fødevaretrends 2018-20

Hvad skal vi servere for forbrugere i de kommende år, både derhjemme på middagsbordet, når vi er på farten, og når vi spiser ude? Her får du svar på, hvor væksten ligger i fødevarebranchen, og hvad forbrugerne forventer af dagligvarebutikkerne, fødevareproducenterne og foodservice-leverandørerne. Hvilke fødevaretrends er på vej, og hvordan omsættes de i praksis?

  • Målgruppe: Fødevareproducenter, supermarkeder og foodservice.

 

Generation Z: Fremtidens medarbejdere og kunder

Den såkaldte generation Z (født 1995-2009) er global, social og har stærke værdier. Den er opvokset med sociale medier, Google og mobil teknologi som en forlængelse af kroppen.

De forventes at få 17 forskellige arbejdsgivere i 5 forskellige karrierer og sandsynligvis arbejde i job, der ikke findes i dag. De ser bedre, end de lytter, og de lærer mest af at prøve tingene selv.

Vi tegner et portræt af generation Z som individer, medarbejdere og kunder.

Dette foredrag kan rettes mod uddannelsesinstitutioner, hvor vi også ser på , hvad der tiltrækker generation Z til et studiemiljø, og hvordan vi underviser dem bedst.

  • Målgruppe: Alle der vil markedsføre sig over og forstå for den unge generation.

 

Spøgelsesby eller levende handelscentrum?

Detailhandlen i mange danske byer er presset, men vi masser af potentiale og muligheder. Det kræver blot, at man man forstår moderne kunders behov og forventninger, og at man smider vanetænkningen over bord. Vi ser på forbrugertrends, butikstendenser, nye servicetiltag, teknologier og nye markedsføringsmetoder i detailhandlen, der understøtter handlen i de mindre og mellemstore byer.

Du får nye vinkler på byens detailhandel og et grundlag at arbejde videre med for butikken, handelsstandsforeningen, erhvervsudviklingen eller kommunen.

  • Målgruppe: Detailhandel, kommuner, handelsstandsforeninger, erhvervsforeninger.

 

Nye statussymboler: Forudse, hvad dine kunder vil købe i fremtiden

Hvis vi kan identificere statussymboler og forstå, hvorfor de giver status, så kan vi forudse, hvad folk vil købe, hvor de vil købe det, hvordan de vil købe det, og af hvem de vil købe det.

Den viden er nødvendig, før man investerer i sin butik, når man køber ind til butikken, når man vil lave relevant service for sine kunder, når man markedsfører sig, eller man vil udvikle nye produkter.

  • Målgruppe: Alle virksomheder der sælger produkter og ydelser til privatforbrugere.

 

Nye krops- og sundhedsidealer: En trend-præsentation til sundhedssektoren

Er man mest sej, hvis man cykler i skoven med sine børn, eller hvis man cykler hen over fire alpetoppe med sine forretningspartnere? Er man en god forælder, når man køber vitaminpiller til sine børn, eller er vitaminpiller mest for de forældre, der kun fordrer deres børn med pomfritter?

Der er nye krops- og sundshedsidealer på vej, og det stiller krav til den måde, vi iscenesætter sundhed på, og hvordan vi taler om sundhed med kunder og patienter

Fremtidens kunder og patienter tager ansvar for deres egen sundhed og shopper frit mellem behandlingsmuligheder. De vil ikke rådgives, de vil sparres med som ligeværdige partnere. Derfor skal den sundhedsfaglige rådgivning tage udgangspunkt i forståelse og respekt for kundernes værdier – og derfor er du nødt til at kende de værdier.

Vi giver svar på, hvordan opfattelsen af krop og sundhed udvikler sig i de kommende år, og hvilken betydning det får for sundhedssektorens måde at rådgive og kommunikere på.

  • Målgruppe: Sundhedssektoren, privat og offentligt.

Her er nogle af dem, vi har holdt foredrag for

Vi har holdt over 400 foredrag om forbrugertrends, detailhandel og fødevaretrends. Det her er bare et lille udpluk, der viser, at vi kommer vidt omkring i de brancher og organisationer, der har interesse i forbrugeren som kunde og udviklingen i detailhandlen.

Virksomheder

Coop
Name It
Urtekram
Lidl
BoConcept
Apotekeren
KPMG Norge
VetFamily
Årstiderne Arkitekter
Kolding Storcenter

Organisationer

Fødevarestyrelsen
Dansk Erhverv
Dansk Detail
Furesø Kommune
Økologisk Landsforening
LAG Småøerne
Dyrenes Beskyttelse
Landbrug & Fødevarer
Nordjysk Fødevareerhverv
Mejeriforeningen

Uddannelse

CBS Executive
VIA University College
Skive Handelsskole
Tradium
IBC
BC Syd
Learnmark
Erhvervsakademi Aarhus