Relevante butikker til moderne kunder
Hvordan ændrer danskernes værdier og forbrug sig i de kommende år, og hvad betyder det for butikkerne? Hvordan ser fremtidens butik ud? Hvordan øger vi vores konkurrencekraft på alt det, der ikke bare handler om pris – nu og i fremtiden?
Birch & Birch giver dig overblik over de vigtigste trends med masser af praktiske eksempler, som du kan lade dig inspirere af.
Det tilbyder vi detailbranchen
Hvad vil forbrugerne
købe i de kommende år?
Tænk, hvis du vidste, hvad forbrugerne vil købe i de kommende år, af hvem de gerne vil købe det, hvor tit de vil købe det, hvordan de vil købe det, hvor de vil købe det og ikke mindst hvorfor de gerne vil købe det.
Det er den viden, vi kan dig, så du tidligere end konkurrenterne kan målrette din strategi, service, markedsføring, butik og dit sortiment, så du får det størst mulige udbytte i forhold til kunderne.
Vi tager altid udgangspunkt i konkrete cases fra detailbranchen og i forventninger til helt almindelige forbrugeres ønsker til deres tilværelse.
På den måde hjælper vi vores kunder i detailbranchen med at forstå, hvad der driver forbrugeren, når der skal varer i indkøbskurven.
Foredrag for detailbranchen
Vi skræddersyr præsentationer, keynotes, præsentationer, talks og insights til dit formål, så du får konkret og brugbar viden, du kan anvende i hverdagen
Eksempler på foredrag og præsentationer for detailbranchen
Sådan får du kunderne til at vælge lige netop din butik
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min. + debat.
De fleste butikker sælger varer, man kan få tilsvarende overalt. Derfor er du nødt til at give folk andre grunde til at besøge dig, end at vi har varer på hylden. Du skal bevæge dig fra at sælge det gode produkt til at sælge det gode liv.
Hvordan skaber du værdi i moderne kunders liv?
Hvad forventer fremtidens kunder af dig, og hvordan overgår du deres forventninger?
Hvordan skaber du oplevelser i hverdagen, som tiltrækker og knytter kunderne til butikken?
Hvorfor er god gammeldags service ikke længere nok?
I foredraget viser vi, hvordan man som moderne butik kan skabe værdi for kunderne gennem:
- Oplevelses- og transformationsøkonomi
- Den gode handel og det personlige salg
- Storytelling, storyselling og storyliving
Det gør vi med masser af praktiske eksempler fra virkeligheden, som du kan lade inspirere af i din butik.
Fremtidens butikker til fremtidens kunder
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min. + debat.
Butiksrummet ændrer sig i takt med nye teknologiers muligheder og kundernes skiftende forventninger. Vi ser på fremtidsrettede butikskoncepter, der på forskellige måder nytænker den fysiske butik, gerne i samspil med den digitale verden.
Du får et højaktuelt indblik i de markedstrends, der former detailhandlen i de kommende år samt forbrugernes krav og forventninger til butikker, produkter og service.
Undervejs giver vi selvfølgelig masser af praktiske eksempler fra virkeligheden på det hele.
Skab oplevelser i butikken
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min. + debat.
Alle er enige om, at moderne butikker skal tilbyde oplevelser, hvis de vil skille sig ud. Men hvordan gør man lige det i praksis en tirsdag formiddag i februar? Hvad vil en oplevelse egentlig sige, og hvorfor er service ikke en oplevelse?
Her får du konkrete anvisninger på, hvad oplevelser betyder i detailhandlen, og hvordan du konkret arbejder med at give kunderne en oplevelse.
Du får inspiration til at skabe oplevelser gennem masser af konkrete eksempler fra butikker verden over.
Den nye generation af forbrugere og medarbejdere
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 50 min. + debat.
De første generation Z’ere (født ca. 1995-2009) er færdiguddannede og klar til at overtage verden. Det er dine kunder og medarbejdere de næste mange år – og lige om lidt også din chef.
Vi tegner et portræt af Generation Z som forbrugere og medarbejdere. Hvad forventer de af dig? Hvilke typer oplevelser tiltrækkes de af? Hvordan vil de gerne handle, og hvad vil de gerne købe?
Giv dig selv et forspring, og lær fremtidens voksne at kende.
Optimer butikken med ChatGPT
Foredragsholder: Flemming Birch
Varighed: ca. 3 timer med øvelser.
Oplev, hvordan du kan bruge ChatGPT til at løfte butikken med f.eks. indretning og varepræsentationer, markedsføringsplaner og effektive opslag på sociale medier.
Du får masser af inspiration og konkrete værktøjer til at optimere din detailbutik med kunstig intelligens i hverdagen.
Undervejs kommer du selv til at arbejde med ChatGPT i din butik, så du bliver fortrolig med værktøjet.
Workshoppen kræver ingen forudsætninger.
Kundeudtalelser
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec nunc non quam consequat hendrerit sed auctor tortor. Etiam sagittis nunc in dolor sollicitudin, nec rhoncus mauris cursus. Maecenas sit amet nisl euismod, lobortis leo vel, consectetur libero.
Wilhem Jensen, JYSK
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec nunc non quam consequat hendrerit sed auctor tortor. Etiam sagittis nunc in dolor sollicitudin, nec rhoncus mauris cursus. Maecenas sit amet nisl euismod, lobortis leo vel, consectetur libero.
Trine Nielsen, Dagrofa
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec nunc non quam consequat hendrerit sed auctor tortor. Etiam sagittis nunc in dolor sollicitudin, nec rhoncus mauris cursus. Maecenas sit amet nisl euismod, lobortis leo vel, consectetur libero.
Søren Sørensen, Lidl
Analyse
Hvis du står i en konkret problemstilling, hvad enten den er strategisk eller på produktplan,
kan vi give dig vidensgrundlaget til at træffe de rigtige beslutninger gennem analyser af forbruget og markedstrends. Resultatet kan være alt fra et markedsnotat til en rapport.
Her er nogle af de detailfolk, vi har holdt foredrag og workshops for:
Advania, Advantage Austria, Aldi, Amager Centret, Ambiente, Apotekeren, Arcane Tinmen, Asnæs Brugsforening, Autobranchen Danmark, BALS, Brovst Handelsforening, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening, Business College Syd, CBS Executive, Chr. Hansen, Coop Danmark, Dagrofa, Dansk Detail, Dansk Erhverv, Danske Havecentre, Danske Topattraktioner, De Lokale Ugeaviser, De Økologiske Gårdbutikker,Dyrenes Beskyttelse, El-salg, Erhvervsakademi Aarhus, Erhvervshus Sjælland, Europris, Expedit, Favrskov Kommune, Fjerritslev Handelsforening, Floristen, Frederiksberg Kommune, Furesø Kommune, Føtex, Gentofte Kommune, Givskud Zoo, GLM-HR Retail, Green Team Group, Haderslev kommune, Hadsten Handel, Hammel Handel, Hadsund Brugsforening, Handel Grenaa, Havdrup Brugsforening, Hedensted Kommune, Helsam, Hinnerup Handel, Hjørring Handel, Holbæk Byforum, Home & Garden, IFI Norge, IKEA, Independent Optical Group Nordics, Index Retail, Innovationlab, In2house, JP/Politiken, JYSK, Kim Johansen Transport, Kolding Storcenter, KPMG, Kvickly, KVIK, Køb Odder, Køge Handel, LAG Assens, LAG Mank, LAG Småøerne,Learnmark, Lidl, Metropol, Moesgaard Museum, Name it, Nomeco, Nordsøen, Nyborg Kommune, Næstved Cityforening, pej gruppen, PostNord, PR Trading, Relation Media, Ribe Brugsforening, RYK-Fonden, Sanistål, Silkeborg Kommune, Sport 24, SportMaster, Sønderborg Handel, Sønderborg Kommune, Tradium, Tønder Kommune, UdviklingOdder, Vangsgaard, Vetfamily, Vinspecialisten/H.J. Hansen, Visit Nordvestkysten, Årstiderne Arkitekter
Studierejser for detailhandlen
Birch & Birch arrangerer studieture for detailfolk til
London, Warszawa, Milano, Berlin, Hamburg, Amsterdam, New York og Stockholm.
Inspiration til din butik
Formålet med turen er at få frisk inspiration til nye tiltag i deltagernes butikker. På turen forbinder vi konkrete forbruger- og retailtrends med praktiske tiltag i butikker, som kan bruges derhjemme.
Hvorfor lade Birch & Birch styre løjerne?
Flemming Birch kender både destinationerne og det danske marked til bunds. Rent praktisk lægger vi programmet, så vi kommer mest effektivt rundt og får mest muligt ud af den tid, vi har til rådighed. Birch & Birch har kørt omkring 90 studieture for detailbranchen ud i verden.
Undervejs introducerer vi deltagerne for de koncepter, vi ser, og sætter dem i perspektiv til danske forhold. Vi henleder deltagernes opmærksomhed på, hvad de skal lægge mærke til, og vi sparrer med dem om, hvordan man kan bruge tingene i praksis derhjemme. På turen indgår desuden nogle debatoplæg, hvor vi introducerer de trends, vi hos Birch & Birch mener, det er vigtigt at kende på afrejsetidspunktet, når det gælder detailhandlen og forbrugerne.
Ramme for studieturen
Eksempel med to overnatninger
Vi aftaler naturligvis rammen for din studietur med dig, men den her model fungerer rigtig godt for de fleste:
Dag 1: Afrejse og fagligt program
Vi rejser til destinationen og tjekker ind på hotel. Hvis vi er tidligt på den, kan vi måske nå et par stop, men ellers går vi ud og spiser og sørger for at være klar til næste dag.
Dag 2: kl. 9:00-16, fagligt program
Vi introducerer butikskoncepterne og indlægger debatoplæg undervejs, hvor vi introducerer de trends, vi mener, det er vigtigt at kende på afrejsetidspunktet, når det gælder detailhandlen og forbrugerne.
Fælles middag om aftenen
Dag 3: kl. 9:00-12:30, fagligt program
Vi har første halvdel af dagen til rådighed, inden vi rejser hjem. Om eftermiddagen er deltagernes tid deres egen.
Sparring og rådgivning for detailbranchen
Du kan trække på Birch & Birchs viden om, hvad der venter i detailbranchen og blandt forbrugerne i de kommende år, inden du investerer i en ny strategi, kommunikation og markedsføring, service, salg eller butiksindretning.
Med os på dit hold får du et langt mere sikkert grundlag for dine beslutninger og investeringer.
Bog
Værdiskabende salg i detailhandlen
Hvornår har du sidst anskaffet dig et produkt, der fik alle på vejen til at stimle sammen i beundring på samme måde, som et nyt tv-apparat eller bil gjorde i 1950’erne? Nej vel?
De fleste moderne butikker sælger varer, man kan få tilsvarende overalt. Derfor er man nødt til at give folk andre grunde til at komme i butikkerne, end at man har varer på hylden. Butikken skal flytte sig fra at sælge de gode produkter til at sælge det gode liv og skabe værdi for kunderne i alle led af forretningsmodellen.
Flemming Birch viser, hvordan man som moderne butik kan skabe værdi for kunderne gennem:
- Oplevelses- og transformationsøkonomi
- Den gode handel
- Storytelling, storyselling og storyliving
- Trends og trendspotting
- Content Marketing
- Branding og CSR
- Segmentering
- Omnichannel
Det gør han med masser af praktiske eksempler fra virkeligheden, som du kan lade inspirere af i din butik.