PARIS

Studietur: Kreative og konceptstærke livsstilsbutikker

  • Målgruppe: Detailhandsvirksomheder, leverandører og producenter

Kreativ, innovativ og elegant. Tre ord, der karakteriserer detailhandlen i Paris. Der findes næppe en by, hvor begrebet “livsstilsbutikker” giver så meget mening som her.

Selvfølgelig må det være sådan, når det i høj grad stadig er Paris, der sætter tonen for, hvordan vi bor og indretter os, hvad vi spiser, og hvad vi har på, mens vi gør det.

Iscenesættelsen af varerne og historiefortællingen er central. Butikkerne er kuratorer for den gode stil – og den tillid svigter de ikke.

Paris står klar til at tage kunderne med på en rejse fra det 19. århundrede til moderne crosschannel-løsninger og ny teknologi. Gerne i kombination.

Butikkerne i Paris er meget konceptstærke, og her lærer vi at holde fast i vores kernekompetence og synliggøre den.

Tag på studietur til Paris

Studietur: Fødevaren som en luksusoplevelse

  • Målgruppe: Dagligvarehandel og fødevareproducenter

Intet sted i verden er niveauet for luksusoplevelser inden for fødevarer så højt som i Paris.

Her er det ikke en overdrivelse at tale om fødevare-templer på rad og række.
Paris er en praktisk lektion i, hvordan man brander fødevarer fra vin til sennep, så de bliver attråværdige statusobjekter.

De parisiske koncepter fornyer sig konstant, og byen byder på spændende fortolkninger af, hvad en moderne gourmetbutik kan.

Det er typisk for Paris, at mens bageribranchen i resten af Europa er i krise, trives bagerier og konditorier i bedste velgående gennem kompromisløs kvalitet og overlegent håndværk.

Vi glemmer dog ikke hverdagen på turen, hvor vi også besøger kædesupermarkeder og ser på, hvorfor Frankrig er det eneste land i Europa, hvor discount-butikkerne går tilbage.

Se mere om fordelene ved Birch & Birch’s studieture »

Forslag til program i Paris

De fleste virksomheder vælger et studietursprogram på halvanden dags varighed, når de skal til Paris og samle inspiration og ideer til løsninger.

Paris kan godt være et lidt afvisende bekendtskab, hvis man ikke taler fransk. Derfor får vi følgeskab af en dansk guide, der har været bosat i Paris i 25 år og derfor kender både sproget og den franske kultur.

Vi skræddersyr altid et fagligt program, der tilpasset din virksomhed og branche.

  • Dag 1: Ankomst

Deltagerne ankommer. Vi anbefaler, at man er ankommer aftenen inden det egentlige program.

  • Dag 2: Fagligt program, butiksbesøg kl. 9-16

Vores guide sørger for en grundig introduktion til alle de butikker, vi besøger. Vi gør opmærksom på, hvad du især skal lægge mærke til og giver sparring på, hvordan tingene kan bruges i dagligdagen derhjemme.

  • Dag 3: Fagligt program, butiksbesøg kl 9-12:30

Alt afhængigt af flytider, vil der typisk være mulighed for at deltagerne kan opleve byen på egen hånd i et par timer og/eller kombinere med en forlænget weekend.