Det seneste halve år har vi i Birch & Birch arbejdet møjsommeligt på at finde hoved og hale i alt det, der pludselig skete på fødevaremarkedet, da covid-19 holdt sit indtog. Som altid, når vi undersøger fødevareforbrugeren og -markedet, kigger
Læs mereMindeord for den gode smags købmand
12. september mistede verden en af de helt store profiler inden for mad, livsstil og design, nemlig Sir Terence Conran. Birch & Birch havde fornøjelsen af at interviewe ham for 15 år siden. I 1950’ernes London etablerede Terence Conran sig
Læs mereDerfor vil Tesco og Walmart levere med drone til dig
For nylig meddelte både Tesco og Walmart, at de går i gang med at teste levering med droner. Det sker for Tescos vedkommende i Galway, Irland og for Walmarts i Fayettevill, North Carolina. Begge samarbejder med et eksternt drone-firma.
Læs mereKrigen om plantebøffen – og hvad den betyder for dig
I disse dage udspiller der sig en krig i medierne mellem verdens største producenter af plantealternativer til kød. Det begyndte for et par uger siden, da plantekødesproducenten Lightlife skrev et åbent brev til sine konkurrenter Impossible Foods og Beyond Meat,
Læs mereHvis Aase kan blive hipster-smart, er alt muligt
Forfatteren foreviget sommeren 2002 For 18 år siden stod jeg i et sommerhus i Ebeltoft og havde mest lyst til at grave mig ned. Jeg havde været på øveweekend med mit kor og havde nu til opgave at rydde køleskabet
Læs mereKaffeerstatning og pulvermad vender tilbage
“Det er Rich’s der drik’s!” Sådan lød sloganet for kaffeerstatningsproduktet Rich’s, der blev serveret flittigt i Danmark i krigs- og efterkrigstiden. Jeg har aldrig smagt det, men det har ikke et godt ry, og der er ikke umiddelbart noget, som
Læs mereFarvel til kæmpebutikker: Tæt på er det nye stor
Det er sjovt at kigge. På varer altså. Det er underholdende at opdage nye ting. Finde ud af, hvad man kan lide (og ikke lide!). Forestille sig, hvordan det ene eller det andet produkt kan bruges til skægge, æstetiske eller
Læs mere4 grunde til, at vidunder-start-up står i stampe
I 2012 var en af mine yndlingscases amerikanske Birchbox. Konceptet er kort fortalt, at man for 15 dollars om måneden abonnerer på en æske med 4-6 skønheds- og makeup-produkter i prøvestørrelse. Hvad det er for nogen, er en overraskelse. Hype
Læs mereHvad Super Bowl 2020-reklamerne kan lære dig om forbrugeren
Tv-transmissionen af den amerikanske Super Bowl-finale er kendt for at have klodens dyreste reklameblokke. Det betyder, at de store brands investerer max i at drive budskabet ind, ofte med høj underholdningsværdi til følge. Men det betyder også, at Super Bowl-reklamerne
Læs mereIngen sætter kunden i centrum, som Zola gør det!
Har du prøvet at holde en fest med mere end 12 gæster? Så ved du, at det hurtigt bliver lidt af en opgave at håndtere alle gaverne. Hvem har givet hvad? Hvor er kvitteringen, hvis det skal byttes? Skulle vi
Læs mere